LaboLab - Pogoda i klimat Geografia

Cena: 2 990,00 zł

Zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z geografii, przeznaczony do
przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 21 lekcji geografii.
Przeznaczony do  pracy w klasie 30-osobowej. 

Ostatnie egzemplarze!

Pogoda i klimat Geografia

WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczanego w wytrzymałej skrzyni z tworzywa sztucznego (o wymiarach:
50x60x30 cm), stanowią:

1) materiały drukowane:

- materiały drukowane dla 30 uczniów,
- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Pogoda i klimat" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i
działań badawczych, zawierający m.in.:
- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z
zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami
dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.

2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na
pracę z wykorzystaniem m.in. komputerów, tabletów, smartfonów, monitorów/tablic interaktywnych ,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Pogoda i klimat" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i
działań badawczych (wersja cyfrowa),
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje,
- interaktywne testy,
- multimedialne karty pracy i obserwacji

3) materiały tradycyjne, m.in.:

- stacja pogodowa- 1 szt.
- termometr - 10 szt.
- deszczomierz – 1 szt.
- wskaźnik wiatru (rękaw) - 1 szt.
- nadmuchiwany globus (piłka o śr. 40 cm) - 1 szt.
- ścienna plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)

Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie
różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania
bezpieczeństwa)
Orientacja w terenie ( przebieg linii widnokręgu, kierunki główne; plan i mapa- odczytywanie
informacji na podstawie legendy, wskazywanie miejsc obserwacji; planowanie wycieczki na
podstawie mapy wielkoskalowej)
Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (składniki pogody i rodzaje przyrządów do ich
pomiaru: temperatura powietrza, zachmurzenie, opady i osady atmosferyczne, ciśnienie
atmosferyczne, kierunek wiatru; obserwacje składników pogody – pomiar i analiza ich wyników
oraz zależności; opady i osady atmosferyczna- analiza stanów skupienia; zjawiska pogodowe: burza,
tęcza, deszcze nawalne, huragan, zawieja śnieżna i ich następstwa; zachowanie zasad
bezpieczeństwa)
Ja i moje otoczenie (wypoczynek i zasady zdrowego stylu życia)
• Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; formy
ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy)
Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki środowiska
antropogenicznego i ich funkcje; zależności między środowiskiem przyrodniczym i
antropogenicznym)
Lądy i oceany na Ziemi: rozmieszczenie lądów i oceanów, pierwsze wyprawy geograficzne
(znajomość pojęć: bieguny, równik, południk zerowy i 180°, półkule, zwrotniki i koła podbiegunowe;
kontynenty i oceany- ich położenie na globusie i mapie świata względem równika i południka
zerowego; wielkie formy ukształtowania powierzchni Ziemi i akweny morskie na trasach pierwszych
wypraw geograficznych)
Krajobrazy świata: wilgotnego lasu równikowego i lasu strefy umiarkowanej, sawanny i stepu,
pustyni gorącej i lodowej, tajgi i tundry, śródziemnomorski, wysokogórski Himalajów; strefowość
a piętrowość klimatyczno-roślinna na świecie (położenie na mapie poznawanych typów
krajobrazów; wartość i przebieg temperatury powietrza oraz rozkład opadów atmosferycznych na
podstawie klimatogramów i map klimatycznych; zależności między położeniem wybranych
krajobrazów na kuli ziemskiej, warunkami klimatycznymi i głównymi cechami krajobrazów; rośliny i
zwierzęta typowe dla poznawanych krajobrazów; współzależności między składnikami krajobrazów
i warunkami życia człowieka)
Ruchy Ziemi: Ziemia w Układzie Słonecznym; ruch obrotowy i obiegowy; następstwa ruchów
(ruch obrotowy Ziemi, jego kierunek, czas trwania, miejsca wschodu i zachodu Słońca oraz południa
słonecznego; związek między ruchem obrotowym a widomą wędrówką i górowaniem Słońca,
istnieniem dnia i nocy, dobowym rytmem życia człowieka i przyrody, występowaniem stref
czasowych; ruch obiegowy Ziemi; związek między ruchem obiegowym Ziemi a strefami jej
oświetlenia oraz strefowym zróżnicowaniem klimatu i krajobrazów na Ziemi)
Wybrane problemy i regiony geograficzne Ameryki Północnej i Południowej (skutki występowania
tornad i cyklonów tropikalnych w Ameryce Północnej;)
Zjawiska cieplne (pojęcie temperatury, stanu równowagi termicznej; przeliczanie temperatur w
skali Celsjusza na temperatury w skali Kelvina i odwrotnie; zjawisko przewodnictwa cieplnego; rola
izolacji cieplnej; ruch gazów i cieczy w zjawisku konwekcji;
Właściwości materii (pojęcie ciśnienia atmosferycznego; zjawiska konwekcji i napięcia
powierzchniowego)

24 innych produktów w tej samej kategorii: