W tym module są omawiane erupcje wulkanów oraz proces formowania się skał na skutek stygnięcia lawy. Uczniowie badają dostępne w zestawie próbki skał i porównują ich rodzaje. Ponadto wykonują symulację cyklu skalnego, aby przekonać się, jak poszczególne typy skał mogą zmieniać się w zależności od warunków. Tworzą model przebiegu erozji, wietrzenia i osadzania się materiału skalnego. Zmieniając działanie różnych czynników, na przykład poprzez dodanie “roślinności”, przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu. Uczniowie poznają znaczenie różnych typów map, porównują je i zyskują wiedzę o tym, co mówią nam one o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Uczniowie omawiają też tworzenie się warstw skalnych i powstawanie skamielin. Dowiadują się, że warstwy skalne zawierające skamieliny tworzą się w miarę upływu czasu, co umożliwia naukowcom określenie, kiedy poszczególne organizmy żyły na Ziemi.
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | |
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | |
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | |
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | |
– zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające | |
– 9 próbek gleb występujących na Ziemi | |
– nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg) | |
– piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg) | |
– wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg) | |
– pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg) | |
– nóż z tworzywa sztucznego | |
– kulki przeźroczyste niebieskie | |
– mała mata absorpcyjna | |
– podkładka tekturowa | |
– wytrzymała, plastikowa łyżka | |
– gumowe korki | |
– samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm) | |
– samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm) | |
– wykałaczki | |
– rolka folii aluminiowej | |
– łyżki | |
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) | |
– miska plastikowa | |
– plastikowe kubki (poj. 260 ml) | |
– plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml) | |
– karbowany, plastikowy pojemnik (20x16x7 cm) | |
– pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) | |
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” | |
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) |
24 innych produktów w tej samej kategorii: