Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierzątuczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku.
Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu. W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać.
W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej.
Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
- mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem | 1 |
- zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku | 1 |
- preparat: oko krowy | 2 |
- preparat: mózg owcy | 1 |
- preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm) | 10 |
- olejek goździkowy (poj. 7 ml) | 1 |
- olejek miętowy (poj. 7 ml) | 1 |
- nożyczki sekcyjne (niklowane) | 8 |
- skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny) | 1 |
- plansza sekcyjna (budowa oka krowy) | 1 |
- plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) | 8 |
- okulary ochronne (duże) | 1 |
- okulary ochronne, wentylowane | 30 |
- grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych | 300 |
- diagnostyczna latarka lekarska | 8 |
- latarka LED (z bateriami) | 1 |
- niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml) | 1 |
- kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) | 8 |
- lupy | 32 |
- szklana, płaska , przeźroczysta podkładka | 10 |
- nasiona czerwonej fasoli | 120 |
- nasiona rzodkiewki | 2 |
- zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych | 8 |
- 4-kolorowy zestaw masy Playfoam | 1 |
- ręczniki papierowe (rolka) | 1 |
- torebki papierowe | 50 |
- waciki bawełniane (kulki) | 300 |
- papier ścierny (arkusz 5x5 cm) | 4 |
- tacki ze styropianu (17x23 cm) | 24 |
- woreczki foliowe "strunowe" (30x38 cm) | 20 |
- woreczki foliowe "strunowe" (5x 7,5 cm) | 32 |
- woreczki foliowe "strunowe" (10x 15 cm) | 32 |
- kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) | 32 |
- przeźroczyste kubki platikowe (poj. 750 ml) | 10 |
- pojemnik z plastiku (poj. 3,7 L) | 3 |
- drewniane spinacze (klamerki) | 18 |
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Komórki i tkanki" | 1 |
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda eksperymentu" | 1 |
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 2 |
8 innych produktów w tej samej kategorii: