Ziemia to wyjątkowe miejsce, jest bowiem jedyną znaną nam planetą, na której może rozwijać się życie. Uczniowie codziennie mają okazję obserwować lokalny ekosystem i różnorodną grupę organizmów w nim żyjących. W ramach modułu Życie w ekosystemach dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen.
W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach. Dowiadują się również, w jaki sposób wszystkie te elementy wpływają na różnorodność życia na Ziemi. Uczniowie poznają te zagadnienia poprzez badanie, dyskusję i aktywne rozwiązywanie problemów.
Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania.
Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie.
- przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej | 1 |
- scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi | 1 |
- drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie | 1 |
- dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) | 1 |
- przezroczysty, wytrzymały pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów | 1 |
- siatka do chwytania owadów | 1 |
- zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą | 1 |
- opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących | 200 |
- nasiona słonecznika (waga 450 g) | 1 |
- zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny | 1 |
- gleba (poj. 2 L) | 2 |
- nawóz Osmocote, granullki (poj. 30 ml) | 2 |
- cylinder miarowy (menzurka) z naniesioną skalą (poj. 10 ml) | 8 |
- pipety skalowane (poj. 3 ml) | 24 |
- czerwony barwnik spożywczy w płynie (poj. 30 ml) | 1 |
- knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm) | 20 |
- plastikowe kleszczyki (dł. 12 cm) | 8 |
- drewniane spinacze (klamerki) | 18 |
- przezroczyste żetony | 500 |
- siatka / czerpak akwariowy (śr. 7,5 cm) | 8 |
- zestaw fotografii zwierząt | 1 |
- zestaw fotografii roślin i zwierząt | 1 |
- fotografia nektarnika malachitowego | 8 |
- makaron "kolanka" (waga 0,7 kg) | 1 |
- plastikowy pojemnik (poj. 3,7 L) | 8 |
- pojemniki /kubki plastikowe (poj. 230 ml) | 17 |
- pojemniki /kubki plastikowe (poj. 460 ml) | 30 |
- tacki ze styropianu (17x23 cm) | 8 |
- plastikowy kubek z pokrywką (poj. 30 ml) | 48 |
- miarka/kubek (poj. 60 ml) | 9 |
- plansza dydaktyczna 70x100 cm, "Metoda eksperymentu" | 1 |
- duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) | 1 |
8 innych produktów w tej samej kategorii: